Op de Guido hebben we een speciaal team van Digicoaches die zich inzetten om onze leerlingen en leerkrachten te begeleiden bij gebruik van technologie in het onderwijs. Onze digicoaches zijn enthousiaste en vaardige leerlingen die een passie hebben voor digitale innovatie en het integreren van moderne technologie in het leerproces.

Wat doen onze digicoaches?
Onze digicoaches spelen een essentiële rol bij het ontwikkelen van digitale vaardigheden bij zowel leerlingen als leerkrachten.
De digicoaches zijn twee leerlingen per klas (groep 5 t/m 8) en komen elke maand bij elkaar.
Ze organiseren workshops, trainingen en houden ons op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.

Technische problemen oplossen: Of het nu gaat om een leerling die moeite heeft met een online opdracht of een docent die technische problemen ondervindt, onze Digicoaches staan klaar om te helpen. Ze fungeren als eerste aanspreekpunt voor technische ondersteuning en zorgen ervoor dat eventuele problemen snel worden opgelost.
Innovatie stimuleren: Onze Digicoaches zijn altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van onderwijstechnologie. Ze zijn constant op zoek naar innovatieve manieren om technologie te integreren in het leerproces en delen hun kennis en ideeën met het hele schoolteam.

Onze Digicoaches zijn toegewijd aan het creëren van een eigentijdse leeromgeving waarin technologie wordt gebruikt als een waardevol hulpmiddel om het leren te verrijken. Ze zijn er om onze leerlingen voor te bereiden op de digitale wereld van vandaag en hen te helpen uitgroeien tot competente en verantwoordelijke digitale burgers.

Leerling nieuwsbrief 1