Welkom bij de leerlingenraad van basisschool Guido de Brès! We zijn trots op onze actieve en betrokken leerlingenraad, die een stem geeft aan de leerlingen van onze school. Hieronder vertellen we je graag meer over de leerlingenraad en hoe leerlingen betrokken kunnen zijn:

Wat is de leerlingenraad?
De leerlingenraad is een groep enthousiaste leerlingen (groep 5 t/m 8) die gekozen zijn om het belang van alle leerlingen op school te vertegenwoordigen. Ze komen met regelmaat bij elkaar om samen te praten over onderwerpen die belangrijk zijn voor de leerlingen en om ideeën en suggesties te delen.

Wat doet een leerlingenraad?
De leerlingenraad heeft als doel de betrokkenheid van leerlingen te vergroten en hen te laten participeren in besluitvormingsprocessen op school. Ze bespreken onderwerpen zoals schoolactiviteiten, verbeteringen aan de schoolomgeving, regels en beleid en komen met voorstellen.

Leerlingenraad organiseert projecten, ideeën boxen, feedback over evenementen, regels of andere schoolzaken.

Hoe kom je in de leerlingenraad?
Leerlingen kunnen zich verkiesbaar stellen en deelnemen aan de verkiezingen. Uit elke groep is één leerling die lid is van de leerlingenraad. Voor de leerlingen een geweldige kans om hun stem te laten horen bij te dragen aan positieve veranderingen op school.