Op de Guido hechten we veel waarde aan een veilige en gestructureerde leeromgeving voor onze leerlingen, medewerkers en ouders. We hebben daarom verschillende protocollen opgesteld die zorgen voor duidelijkheid, veiligheid en het welzijn van iedereen binnen de school. Hieronder geven we een overzicht van enkele belangrijke protocollen van de Guido

• Gedragsprotocol Guido de Brès .docx
  • Gedragsprotocol -> We hanteren een duidelijk gedragsprotocol om een veilige en respectvolle leeromgeving te bevorderen. Dit protocol beschrijft hoe we gedrag herkennen, voorkomen en aanpakken.

• Verzuimprotocol Guido de Brès okt. 2018
  • Verzuimprotocol -> Dit protocol beschrijft de stappen die we nemen bij ongeoorloofde afwezigheid en de samenwerking met ouders om ervoor te zorgen dat leerlingen het maximale uit hun onderwijs kunnen halen.

• Protocol indeling van groepen en leerlingen.
  • Protocol indeling van groepen en leerlingen

Alle protocollen worden regelmatig geëvalueerd en geactualiseerd om ervoor te zorgen dat we voldoen aan de nieuwste richtlijn van veiligheid en welzijn.

Zorgplan
    Ons zorgplan is ontworpen om ervoor te zorgen dat elk kind de beste mogelijke ondersteuning en begeleiding krijgt om zich optimaal te ontwikkelen.

Onze aanpak: Onze aanpak is gebaseerd op een holistische kijk op het welzijn van elk kind. We werken nauw samen met ouders/verzorgers om een goed begrip te krijgen van de individuele behoeften en verwachtingen van elk kind. Daarnaast hebben we een zorgteam van ervaren professionals dat zich richt op het bieden van passende ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben

Differentiatie in het onderwijs: Bij Guido de Brès geloven we sterk in differentiatie binnen ons onderwijs. We bieden lesmethoden en activiteiten aan die aansluiten bij de verschillende leerstijlen en niveaus van onze leerlingen. Dit stelt ons in staat om elk kind uit te dagen en te begeleiden op zijn of haar eigen leertempo.

Een veilige en respectvolle omgeving: Een positieve en respectvolle schoolcultuur is essentieel voor het welzijn van onze leerlingen. We hechten veel waarde aan het bevorderen van wederzijds respect, empathie en verantwoordelijkheid binnen onze schoolgemeenschap. Pestgedrag wordt niet getolereerd, en we moedigen actief een open communicatie aan tussen leerlingen, leraren en ouders/verzorgers.

Samenwerking met ouders/verzorgers: Wij geloven sterk in de kracht van samenwerking tussen school en ouders/verzorgers. Door regelmatig te communiceren en informatie uit te wisselen, kunnen we samenwerken aan de groei en ontwikkeling van elk kind. Ouders/verzorgers worden aangemoedigd om betrokken te zijn bij het leerproces van hun kind en deel te nemen aan schoolactiviteiten.