Missie van Guido de Brès
Guido de Brès is een christelijke basisschool waar wij geloven dat de goedheid van God zichtbaar is in alles om ons heen. Deze goedheid komt tot bloei als mensen hun aandeel hierin oppakken en omzien naar elkaar. Dat is voor ons een rotsvast vertrouwen en hier zetten wij ons ten volle voor in. Op de Guido kunnen leerlingen zichzelf zijn en zich in een veilige omgeving ontwikkelen. Dit doen de leerlingen niet alleen. Ze hebben deskundige medewerkers, hun ouders en elkaar nodig om dit te bereiken. Ook vinden wij het belangrijk dat je naast jezelf leren kennen ook jezelf mag laten zien.
Het is onze missie om dit aan jou mee te geven!

Visie van Guido de Brès
In onze visie beschrijven wij de wijze waarop wij de komende jaren vorm en inhoud willen geven aan bovengenoemde missie.

Wij zijn in alles wat we doen:
Autonoom
Verbindend
Daadkrachtig

Deze drie woorden spreken ons direct aan, omdat we onszelf er in herkennen. De woorden staan met elkaar in verbinding. Je kunt het zien als tegenstellingen die bij elkaar horen om het verschil en de kwaliteit van elke waarde te kunnen ervaren. In die zin kun je het zien als donker en licht of warm en koud. Je herkent de een door de ander ook te kennen of te hebben ervaren.

Autonoom
Wij weten hoe belangrijk het is dat jij je autonome keuzes maakt.
Wij helpen je om de beste versie van jezelf te zijn.
Dat betekent dat jij weet wie je bent en voor jezelf durft te staan.
Verbindend
Wij vullen elkaar aan en wij verbinden. Wij zijn aan jou verbonden.
Wij kennen de waarde van het (met elkaar) verbinden.
Dat betekent dat jij leert je te verbinden en dat andere mensen zich verbinden aan jou.
Daadkrachtig
Wij weten als geen ander door te pakken.
Wij zijn proactief en verbinden ons aan jouw zijn en jouw ontwikkeling.
Dat betekent dat jij leert op te pakken en door te pakken; proactief en met lef.

Voor onze kernwaarden geldt dat ze met elkaar samenhangen.
Wij bedoelen dat je je eigen keuzes niet alleen maakt voor jezelf. Je bent ook onderdeel van een groter geheel. Dat betekent dat je als leerling van Guido de Brès leert hoe je zelfstandig, weloverwogen keuzes kunt maken en durft door te pakken, maar dat je ook bewust bent van het feit dat je onderdeel bent van de groep waar je in zit. Het is onze overtuiging dat het van wezenlijk belang is om met mensen echte verbintenissen en relaties aan te gaan, in het nu en in de toekomst.

Wij beloven je dat je geïnspireerd wordt om de beste versie van jezelf te zijn, relaties aan te gaan en keuzes durft te maken.